Home Staging, czy warto?
Na to pytanie musi sobie odpowiedzieć każdy, kto planuje wynająć lub sprzedać mieszkanie.
Usługa home stagingu staje się coraz bardziej znana na polskim rynku, choć jest nadal jeszcze za mało doceniana.
Dane pokazują, że mieszkania i domy po Home Stagingu sprzedają się szybciej, są bardziej atrakcyjne dla klienta docelowego oraz nie schodzą poniżej ceny ofertowej. Zazwyczaj zwiększają cenę ofertową o jakieś 10%.
Natomiast doświadczenie Home Stagerów pokazuje, że w sytuacji, kiedy właściciel nieruchomości nie decyduje się na Home Staging, pierwsza obniżka ceny nieruchomości jest zwykle wyższa niż proponowana inwestycja w Home Staging.
Każdy home stager pomoże nie tylko w zakresie zmian w nieruchomości, ale również doradzi, czy i jaki zakres Home Stagingu będzie dla danej nieruchomości opłacalny, bo Home Staging to nie tylko piękne fotografie.
Wartość dobrze przygotowanych wnętrz jest nieoceniona i wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. Nie jest to banalne zadanie polegające na położeniu paru dodatków, ale często bardzo rozbudowany proces, dzięki któremu nieruchomość staje się produktem, i to atrakcyjnym produktem.
Bardzo rzadko mówi się również o tym, że Home Staging służy również kupującym. Po pierwsze – polepsza jakość ofert na rynku nieruchomości, ale również w pełni pokazuje wartość i potencjał nieruchomości, dzięki czemu klient nie kupuje przysłowiowego „kota w worku”.